הכנס השנתי של הפסיכולוגים הקליניים 2018

מלון ופונדק "נוף גינוסר" ימים ב' – ה' 4-7/6/18

" ארוס – ארס – הרס "

על גבריות ונשיות – מיתוסים ומציאות במרחבים התוך נפשיים והבין-אישיים.

מיתוסים העתיקים ניתן לקרוא כתמצית של רוח והוויה אנושית קלאסיים ברוח תקופתם.

בתפיסות ובגישות של הדינמיקה התוך אישית והבין-אישית ב"תורת הנפש" וב"תורת האדם" ובמגוון הגישות האנליטיות והפסיכודינמיות לאורך השנים  מתדיינים במורכבות האנושית של גבריות, נשיות,  אובייקטים וסובייקטים, מקומן של האהבה, המשיכה, התשוקה, התוקפנות ועוד בחיי אנשים ובטיפול כמשקף דינמיקה פנימית ומציאות וחיים.                                                                                                                                 

בתרבות היהודית המוקדמת בספר בראשית בסיפור גן עדן מופיעים מוטיבים אלה של גבר ואשה,  יצירה ויצר, פיתוי וכניעה ועוד משפיעים על עשיה וצמיחת התודעה האנושית. מהסיפור עולה שעץ החיים חיוני ומאפשר קיום ולהתפתחות נחוץ לטעום מעץ הדעת.                     

חווה (אמנו) מתוארת כ-'אם כל חי' וגם כ'חיוויא' (נחש) – 'אם כל חטא'. ו(ה)אדם … ?  אייהו ? הפיתוי – חיצוני ומופיע בדמות שלישית – דמותו של הנחש. מפגש דרמטי, יצרי, יוצר תנועה פנימית ובינאישית ומחולל שינוי גדול, מקור ומקום לצמיחה וכאב גם יחד.  המורכבות  – רבה יותר.

לימים הופך הנחש במסורת היהודית לנחש הנחושת – גורם ממית ומחיה גם יחד. כך גם בתרבויות העתיקות השונות בהן הנחש מופיע כדמות מיתולוגית וכסמל פולחני. בכוחו להבריא והוא קשור לפריון, חיות וחוכמה ואף הפך לימים לסמל הרפואה. 

 ההרשמה תיפתח ב15/2/18